תחום עריכת דין נחשב לדינמי במיוחד,כזה המתחרה על ליבם של לקוחות רבים. תחום עריכת דין אינו רק ידיעה של חוקים וכללים שונים אלא מלחמה על קהל הלקוחות. במלחמה כמו במלחמה- הצד הטוב ביותר מנצח. על מנת להפוך את המשרד למקום המושך אליו לקוחות רבים יש לנהלו בצורה נכונה ולהפיק מהעובדים את הטוב ביותר.
מהו ייעוץ עסקי?
כאשר מדברים על פיתוח עסקי אי אפשר לקלוע להגדרה אחת היות ומדובר בתחום רחב למדי. יחד עם זאת, ניתן לומר כי פיתוח עסקי בעיקרו הוא המאמץ של אנשים בעלי ניסיון בתחום לקחת את העסק צעד אחד קדימה בדרכים שאינן דומות למה שנעשה קודם לכן.הפעילות העסקית של משרד עורכי דין מתמקדת במספר מישורים: האחד- מה שנעשה בתוך הארגון. השני- מה שנעשה מחוץ לארגון. ייעוץ עסקי הנעשה באמצעות אנשים מובילים מהתחום אינו רק מוציא לפעול שורה של רעיונות אלא גם מעורב בכל הקשור לניתוח תחרות בין משרדים אחרים וחשיבה אסטרטגית כללית.
שינוי החשיבה השמרנית
העולם משתנה בקצב מהיר וכללי המשחק שהיו תקפים בעבר לא ממש רלוונטים היום. התקדמות הטכנולוגיה מחייבת התייחסות מצד משרדי עורכי דין ביחסם ללקוחות. התחרות בין המשרדים השונים רק הולכת וגוברת ומשרדים מחפשים דרך לבלוט. למרבה האירוניה, משרדי עורכי דין לא ממש נוטים ליישם את הכללים החדשים וכך מוצאים את עצמם מחוץ לתחרות. אם עד היום משרדי עורכי דין הכירו כלים שמרניים שאפשרו להם לשמור על הלקוחו,ת אז היום כבר קשה יותר. לעורכי דין היום ישנן תכונות רבות המסייעות להם כגון יכולת ירידה לפרטים, יכולת למידה מהירה וכמובן היכולת להיות פולמסאי יותר מהאדם הממוצע, אבל השאלה היא כיצד מתרגמים את התכונות להצלחה.
כיצד להפוך לארגון מצליח?
על מנת להפוך למשרד מצליח, כזה שמושך מאות לקוחות ניתן להסתייע בשירותי ייעוץ עסקי. השאלה כיצד ייעוץ עסקי יסייע למשרד עורכי דין והתשובה היא באמצעות סדר. בדיוק כפי שהמשרד צריך להיות מקום נעים ומזמין עבור לקוחות ,כך יש לנהל את המלחמה על הלקוחות בצורה מסודרת. ראשית- החברה נפגשת עם הבעלים של המשרד ובפגישה יש היערכות של הצרכים השונים. בשלב הבא נעשה זיהוי של הליקויים-אילו מחלקות עובדות כמו שצריך ואילו מחלקות זקוקות לשינוי. לאחר מכן נבנית תוכנית שנתית הכוללת פגישות שבועיות במסגרתה מוגדרים יעדים. פן נוסף של ייעוץ עסקי עוסק בבחינת המיתוג של החברה.